close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד תשמרו על הבטיחות בבית שלכם

מערכת שורשכב תמוז, תשעו28/07/2016

ביתו של אדם הוא מבצרו, ובבית אנו רוצים להרגיש הכי מוגנים שאפשר. ברם, גם הסביבה הביתית מכילה סכנות פוטנציאליות. כיצד נוכל להגן על עצמנו ועל ילדינו מפני תאונות בבית, וכיצד נהפוך את ביתנו לבית בטוח מבפנים ומבחוץ?

תגיות:

דלתות – בטחון פנים

הפגיעות הנפוצות מדלתות הן כתוצאה מטריקת הדלת על אצבעות הידיים. למניעה של פציעה מטריקת הדלת, יש להקפיד על השארת דלתות פתוחות או סגורות באופן קבוע. בדלתות אותן בלתי אפשרי להשאיר פתוחות או לנעול – ניתן להתקין מנגנון המונע טריקה מהירה של הדלת, או כיסוי המונע תחיבת אצבעות אל המשקוף.

מנעולנים לבית

כשאנו חושבים על מנעולן, מיד עולה בראשנו הסיטואציה בה אנחנו נתקעים מחוץ לבית או מחוץ לרכב, ואין לנו מפתח. אולם מנעולן יכול לעשות בשבילכם הרבה יותר מאשר לפרוץ דלת נעולה. מנעולן יתקין עבורכם את המנעול הבטיחותי ביותר עבור הבית שלכם, כולל התקנת מנעולי חלונות ואף מנעולי סורגים. מערכת מנעולנים לבית יעילה יכולה ליצור את ההבדל בין בית בטוח לבין בית פרוץ. מנעולן מוסמך ייעץ לך איזה מנעול כדאי לך להתקין, ואף יבצע עבורך את העבודה.

דלתות – בטחון חוץ

הדלת שומרת עלינו מכל מה שנמצא מחוץ לבית: דלת טובה ובטוחה תמנע מפורצים ומגנבים להיכנס לביתכם. כיום קיים מגוון רחב של מנעולים, כולל מערכות בקרת כניסה, כגון הקלדת קוד או טביעת אצבע. פורץ יעדיף לפרוץ לבית שהכניסה אליו פשוטה יחסית, ואם תשתמשו במנגנון מסובך יותר – ירד הסיכוי שיפרצו לביתכם.

סורגים 

התקנת סורגים על חלונות הבית משרתת שתי מטרות. אחת היא הגנה מפני תאונות ומניעת נפילה של אחד מבני הבית מבעד לחלון הפתוח, והשנייה היא הגנה מפני פורצים. ניתן להתקין סורגים לבטיחות ילדים, שמחירם זול ממחירם של סורגים להגנה מפני פריצות. אך אם תרצו להגן על עצמכם גם מסכנות מבחוץ, תצטרכו לרכוש סורגי מיגון פריצה. אם אתם מעוניינים לתפוס שתי ציפורים במכה אחת, התקינו סורגים כנגד פריצות – אך הקפידו שיהיו ללא בטן, ושלא יהיו סורגים מתקפלים. בכל מקרה, יש לוודא שהסורגים מוגנים מפני חלודה, שהם חזקים מספיק ושהמתקין הוא בעל מקצוע מוסמך ואמין.

חשמל בטוח

כל בית צריך בימינו אספקת חשמל סדירה, ורובנו לא היה מסתדר יום אחד ללא חשמל בבית. אולם עם כל היתרונות שלו, החשמל יכול להוות סכנה, בייחוד אם יש לכם ילדים צעירים. דבר ראשון, יש להקפיד שכל מי שמבצע עבודות חשמל בבית יהיה חשמלאי מוסמך – כך תמנעו תאונות מצערות ומיותרות. כמו כן יש לוודא שארון החשמל של הבית תקין, כי המפסקים הם מפסקים אוטומטיים וכי קיים מפסק ראשי ומפסק מגן. כמו כן, בדקו כי כל השקעים בבית תקינים. שקעים שאינם בשימוש יש לכסות בפקקים, למניעת התחשמלות. בנוסף, הימנעו מחוטי חשמל שמשתלשלים על הרצפה: אספו את עודפי החוט בצורה מסודרת מאחורי המכשיר אליו הוא מחובר.

לסיכום

בית בטוח הוא בית השומר על יושביו מאיומים מבחוץ ומסכנות מבפנים. על מנת להבטיח ביטחון מירבי, התייעצו עם מנעולן בהתקנת דלתות ומנעולי חלונות, והיעזרו בשירותיו של חשמלאי מוסמך בביצוע עבודות החשמל. בנוסף, פיקחו עיניים ואתרו כל מפגע בטיחותי בבית, וזכרו כי לכל בעיה קיים פתרון מתאים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה